Passa al contingut principal

Com parlar als fills perquè escoltin i com escoltar perquè els fills parlin


 CICLE DE TALLERS:

 

La manera de relacionar-nos, els nostres hàbits i actituds a l'hora de comunicar-nos marquen una gran diferència en el nostre estat de salut i benestar.


Vivim en una època d’estrès. Els pares i educadors ens trobem sota una pressió enorme intentant “arribar a tot arreu”. Les exigències són elevades. L’energia baixa. El mal geni es dispara ràpid. 

Estem convençudes que aquestes formes de comunicació, sinceres i plenes de comprensió, poden contribuir en gran manera a l’estabilitat i el bon judici de pares, mares, mestres/professors, monitors...amb els seus alumnes. I el millor és que són experimentades d'una manera pràctica, amb interaccions dinàmiques entre els components del grup que serem.

“Els pares són a primera línia de foc set dies a la setmana. Tot i així molt pocs han rebut un entrenament per als requeriments d’aquesta feina. No és estrany que fins i tot els pares amb bones intencions sovint es trobin amb sentiments de frustració, perplexitat, culpabilitat o solitud”, diuen Adele Faber i Elaine Mazlish, autores guardonades pel seu programa i llibre "Com parlar perquè els nens escoltin i com escoltar perquè parlin"

 I què en direm de qui no sou pares ni mares ni professors? Qui no pateix de les dificultats de relació amb qui estima?

Aquestes eines també són per tu, extrapolables a totes les relacions: de parella, d'empresa, per monitors de lleure, de menjador, per avis....

OBJECTIUS

Proporcionar tècniques de comunicació per ser més útils.

Ajudar a ser més generosos entre nosaltres amb més fluïdesa i assertivitat. Tot plegat amb el super poder de l'empatia.

Aconseguir més felicitat, humor i amor amb totes les nostres relacions.

Ajudar als fills i alumnes a aflorar el seu màxim potencial humà. També a qualsevol persona a qui acompanyem.

Facilitar-nos la vida i tenir més benestar. 

 

METODOLOGIA

La metodologia dels tallers es desenvolupa de la manera següent: primer de tot es fa una exposició de les habilitats a treballar durant la sessió i la resta del temps es duen a terme exercicis pràctics (individuals o en parelles), es posen en comú els resultats, feedback … És a dir, és una metodologia molt interactiva i pràctica. Exemples de propostes són: rol plays, posades en escena, lectura de situacions i comentaris en parelles, en grup, exploració dels sentiments que ens generen una situació no útil i una útil, compartir d'idees de les lectures que proposem, compartir de les experiències de la nostra vida que hem viscut després de les sessions,... 

T'ofereixo la meva ma amiga per transformar la teva vida cor a cor, i així transformar les dificultats del dia a dia en oportunitats per créixer i sentir-nos satisfets i connectats amb qui estimem. 


 CONTINGUTS

Aprendrem habilitats provades com:

·Establir límits mantenint una actitud amorosa davant dels sentiments negatius, acompanyar-los en els seus processos vitals ajudant-los a trobar les respostes dins seu.

·Expressar l’enuig sense fer mal

·Animar la col·laboració evitant arribar als càstigs.

·Ajudar a ser solidaris i responsables

·  Resoldre conflictes de manera pacífica i crear una atmosfera d’amor i de respecte

  

 

QUINS TEMES TREBALLAREM A LES SESSIONS?

 Tema 1:

·AJUDA A FER FRONT ALS SEUS SENTIMENTS NEGATIUS

Explorar què passa quan neguem els sentiments. Habilitats específiques que ajuden a reconèixer i fer front als seus sentiments negatius (decepció, enveja, frustració, ressentiment, ira, fàstic, depressió, ansietat...) Camins perquè qui acompanyem accepti els seus sentiments, limitin els comportaments inacceptables i mantinguin encara la bona voluntat.

Tema 2:

 ·ANIMACIÓ A LA COL·LABORACIÓ

Amenaces, advertències, ordres, insults, sarcasme, discursos, etc no ens beneficien. Cinc camins diferents que conviden a la cooperació.

Tema 3:

 ·ALTERNATIVES AL CÀSTIG

Què genera el càstig? Algunes alternatives al càstig que permetin als pares/educadors a expressar el seu desacord profund, així com fomentar en els nens i nenes que assumeixin la responsabilitat sobre les seves conductes.

Entre altres tècniques practicarem la ressolució conjunta de problemes pas a pas que us seran molt útils a totes les relacions.

Tema 4:

 ·FOMENT DE L’AUTONOMIA

Maneres d’ajudar els nens a separar-se dels pares, a convertir-se en persones responsables, perquè puguin funcionar autònomament el dia de demà. 

Habilitats específiques per sortir dels consells desempoderants i empetitidors, en comptes d'això acompanyarem per resoldre els propis recursos interns.

Tema 5:

 ·ELS ELOGIS I L’AUTOESTIMA

Exploració de quins són els tipus d’elogis que contribueixen a construïr una visió positiva i realista i quins no hi contribueixen.

Tema 6:

 ·ALLIBERAMENT DE LES ETIQUETES IMPOSADES

El pinxo, la ploramiques, el que sempre s’escapoleix, l’entremaliat, el gandul, la passota, que va al seu aire... Com afecten aquestes etiquetes que ens pengen?  Com podem alliberar-los d’encasellar-los en aquests papers. Aquí són sis les habilitats que podem fer servir per a ajudar les nenes i nens a veure’s a si mateixes amb una llum diferent i més positiva.

 ·RECAPITULEM

La última sessió la dediquem a repassar les 32 eines i a resoldre dubtes.


 DURADA diferents opcions:

a)     7 tallers de 2 hores cada un espaiats quinzenalment, o setmanalment.

b)    4 tallers de entre 3 i 4 hores, amb un espai quinzenal o preferiblement mensual per tenir temps a fer lectures i pràctiques entre un i l’altre

c)     Xerrada introductòria. Ho faig amb una dinàmica pràctica dels tallers per a que puguis conectar amb la seva essència: el super poder de l'empatia. .

d) Intensiu d'un o dos caps de setmana.

El sentit dels tallers és fer-los tots amb totes les sessions, només d'aquí podem obtenir una real integració i canvi a les nostres vides. Ens tracta d'un entrenament gradual. 

Són 14 hores de formació + l'acompanyament previ, durant i posterior al curs.


PARTICIPANTS: mínim 4 i màxim 12 persones.


A QUI VA ADREÇAT?

Pares, mares, mestres d’infantil, primària, secundària, educadors, psicopedagogs, educadors socials, monitors de lleure, monitors esportius i professors de tots els àmbits i a totes aquelles persones que vulguin millorar la seva relació diària amb els infants i adolescents: avis, tiets, cangurs, mares-astre, pares-astre.... Serveixen també per millorar les relacions de parella, dins les empreses i totes les relacions en general.


ALTRES

Cal adquirir la guia quadern de 20 euros que jo us facilitaré de l'empresa "Com parlar".

És molt recomanable adquirir o demanar en préstec a una biblioteca el llibre que dóna base als tallers "Com parlar perquè els nens escoltin i com escoltar perquè parlin" així com també el llibre "Padres liberados, hijos liberados". Els mestres poden adquirir el llibre "Como hablar para que los hijos estudien en casa y en el colegio" En les pràctiques per casa (deures opcionals) hi ha la lectura de diferents capítols dels llibres. Tot i això no són obligatoris.




Ofereixo tallers tants en presència humana com també online. L'experiència facilitant els tallers online a grups de mestres i mares i pares, em demostra que és igual d'efectiu i les interaccions són també molt càlides tot i la pantalla. És el cor i la presa de consciència que guia aquest íntim procés transformador.  Ens ajuden a fer-nos més humils, amorosos, respectuosos i més útils a l'hora d'influenciar a qui tractem així com a nosaltres mateixes. 

Parteixen de la destilació de 40 anys d'experiència de les autores A.Faber i E.Mazlish amb el doctor en psicologia infantil Dr.Ginot.

La Universitat de Montreal va fer estudis amb 200 families de com aquests tallers influenciaven a les seves llars i van comprovar com disminueix l'estrés i millora l'harmonia. Us puc enviar aquest estudi si m'ho demaneu.


INCRIPCIONS:   63 65 21 047

 marnaraian@gmail.com

FACILITA: Marta Forn Aylón

En inscriure't al curs t'envio una infografia de vocabulari de sentiments útil per a gestionar les emocions junt a la llista de necessitats bàsiques que tots tenim. Posar nom a les emocions ens ajuda a contactar amb el nostre interior i el dels nens i nenes, empatitzar i alliberar tensions.

En acabar el curs t'entregaré unes targetes amb el resum de les 32 eines adquirides, amb un format atractiu i pràctic.

 

 Són tallers en que tothom queda satisfet, encoratjat i animat.

T'estimonis:

"Sento que he evolucionat"  C.C.

"Una experiència sublim" A.C.

"Escolto i parlo, i després d'haver escoltat parlo, aprofitant el que he sentit" M. A. P.

"Recomano a tothom aquest tallers, són eines senzilles i efectives. Tothom té problemes en les seves relacions i necessita eines per millorar-les" M. del Mar

"Recomiendo a todos los padres y madres hacerlos porque Marta nos acompaña en todas las situaciones del día a día para que sean más fáciles y poder establecer una conexión más fuerte con nuestros hijos. Lo he podido hacer con mi pareja y nos ha ido muy bien"  R.O.


Feliç de servir-te. 

Si tens reals i importants dificultats econòmiques i tot i així sents la crida a fer els tallers diga-m'ho i en parlem. Vull que arribin a quantes més persones millor. 

Una abraçada gran

Mar.ta















 
 


 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Poderosa i segura

Dona, amiga, estimada: Quan més femenina siguis més masculí serà ell. Quan més masculina siguis més femení serà el teu home. Quan més et cuidis i t'estimes més t'estimarà. Quan més tu vulguis controlar menys voldrà ell resoldre. Quan més límits clars posis més respecte guanyaràs. Quan menys juguis a complaure més ell et valorarà. Són matemàtiques energètiques, però no és qüestió de fórmules sinó de poder propi. Quan més segura estiguis de tu mateixa més poderosa seràs i aquest poder ningú te'l traurà. 💕 T'estimo 

6è aniversari de DANSA CREATIVA Mar d'art

La meva professió de més de 20 anys com a mestra de música i dansa ha pres un nou rumb vital: DANSA i JOCS    SENSITIVE DANCE DANSA CREATIVA   EDUCACIÓ MUSICAL ACTIVA AMB MOVIMENT    SENSIBILITZACIÓ MUSICAL PER NADONS INCLOENT IOGA I DANSA Els inicis van ser amb les nenes que venien junt amb la meva filla Ariel de 6 anys al gimnàs del poliesportiu de Sant Guim de Freixenet. Aleshores era "dansa i jocs". A les sessions de dansa, tan si són amb infants (dansa i jocs) com si són amb grups mixtes (dansa creativa) com si són amb grups adults (dansa sensitiva) hi aporto la síntesi del que he après, experimentat i ofert com a mestra de música i dansa a l'educació primària. És un recorregut tant a dins escoles públiques com en tallers i cicles a fòra de l'escola.  Us mostro un mini resum fotogràfic, el feedback de les últimes participants, i el valor del que ofereixo. Tot aquest recorregut inclou: Educació Musical Activa (7 intensius de cap de setmana i d...