Passa al contingut principal

He après, i segueixo aprenent

És preciós el camí de la concòrdia
el camí de buscar què tenim en comú i què ens uneix
el camí de cercar tot allò que ens fa feliços i alegres
tot i que tantes idees conceptuals ens separin

He après a estimar i a escoltar i a dialogar
He après el meu límit personal

He après a saber dir que no
no a converses des del victimisme i la culpabilitat i l'acusació
no a sentir-me manipulada per una lectura errònia dels fets i les paraules
no a la manipulació afectiva i emocional
no a les amenaces
no a les burles i ironies
no al domini dia si i dia també
que disfressa la teva por però no la meva.

Llàstima que no has volgut una sessió amb la Linda
almenys t'hagués servit per tu
però algun dia t'hauràs d'enfrontar amb els teus dimonis interns.

Jo els he vist tots al teu costat, tots,
i te'n dóno infinites gràcies
gràcies per tots els efectes mirall d'amor i de contrast
No t'havia cridat i tu has entès un crit
No t'havia ignorat i tu has sentit ignorància
i....tu em pagues amb ignorància i marxant
dient que n'hi ha una altra que t'espera
que penja d'un fil la nostra relació
per mi motius
per no tenir-me tota per tu
perquè no suporto el racisme i tu t'hi recrees
perquè t'agraden els exèrcits 
a mi em costa la idea que els defencis fins al punt de 
partir-se'm l'ànima
i sentir que un dia un altre havíem de dir-nos adéu.

He après, que un adeu amb gratitud és natural a la vida
ningú em traurà la satisfacció d'haver esgotat totes les possibilitats.

He après a agafar com tresors tot el que m'has insistit
centre, arrel, resguardar-me
Ara no em descentraré en els neguits de sentir-me pressionada 
per les teves idees, amenaces i prohibicions
i el pitjor: mentides
mentides generades per la teva pròpia ment 
no hi ha pitjors mentides que les generades per la manca de confiança al món
i per la manca d'assertivitat que no tens per tants anys de vida en solitari
t'he estimat fins no poder més Jordi
però no puc corregir el que tu no vols o no pots
i de fet no em toca a mi, jo només puc estimar
i ho he fet infinitament veient on et trobes, acceptant-ho plenament
t'he dit pallasso....ho sento...no podia més amb tant do de raó sense deixar el diàleg
però saps com t'he estimat i et tindré al cor per sempre més.

Seguiré aprenent
el meu camí m'ensenyarà la conquesta de la llum
aquesta de la que t'has rigut varis cops de mi.

He après a tenir infinita paciència, bondat i humilitat
ja la tenia de fet
he après a fer-la brillar
i segueixo aprenent
a fer-la brillar més perquè on m'he equivocat amb tu
és un regal preciós d'on evitar caure.

Gràcies pel que he experimentat amb tu
gràcies per les proves on m'has fet passar
gràcies per saber on no vull passar
i també gràcies per la teva estima
Ara sou dues les persones heu marxat de la meva vida 
dos buits per omplir de mi mateixa i de la meva noblesa.

GRÀCIES VIDA
PEL QUE SE QUE PUC SEGUIR APRENENT
 

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Com parlar als fills perquè escoltin i com escoltar perquè els fills parlin

  CICLE DE TALLERS:   Estas davant la possibilitat de transformar la teva vida. La manera de relacionar-nos, els nostres hàbits i actituds a l'hora de comunicar-nos marquen una gran diferència en el nostre estat de salut i benestar. Vivim en una època d’estrès. Els pares i educadors ens trobem sota una pressió enorme intentant “arribar a tot arreu”. Les exigències són elevades. L’energia baixa. El mal geni es dispara ràpid.  Estem convençudes que aquestes formes de comunicació, sinceres i plenes de comprensió, poden contribuir en gran manera a l’estabilitat i el bon judici de pares, mares, mestres/professors, monitors...amb els seus alumnes. Els tallers que estàs les portes d'endinsar-te donen una oportunitat per aprendre de manera pràctica noves habilitats de comunicació . “Els pares són a primera línia de foc set dies a la setmana. Tot i així molt pocs han rebut un entrenament per als requeriments d’aquesta feina. No és estrany que fins i tot els pares amb bones inte

Jordi Mujal, la medicina cibernètica i el projecte de la comuna

 Vaig conèixer el Jordi fa uns tres anys. Va ser una trobada que em va obrir l'ànima i la il·lusió, i de nou reneix amb més força aquest vincle i propòsit. El seu projecte vital encaixa amb el meu.... les sincronies i vibracions sentides al llarg de la meva vida semblen indicar-ho. Fa 11 anys va estar un any sencer rodant per tota Espanya en la búsqueda d'un terreny amb la seva furgoneta. I just el que va sentir perfecte va ser a prop d'on visc jo!  La seva direcció: crear una comuna, ajudar a persones a sanar, a tenir benestar, en contacte amb la natura, on l'amor entre les persones sigui el més sanador... per això vaig anomenar el seu espai i masia (de nom cal Vilella de Veciana) "Mas Benestar".  Va ser l'alumne més avançat dels estudis de 5 anys on van començar 200 alumnes i només 6 la van acabar. Perquè el Jordi va aconseguir ser un d'aquests i a més a més l'alumne predilecte del professor? Perquè portava a la pràctica tot el que aprenia, tan a

Confiant

Confiant que tot és per bé Les promeses d'Ell i la seva/nostra grandesa Fortalesa en moments d'angoixes Lloança al Senyor en moments de flaquesa Quan el teu ànim per tu mateixa no és prou fort hi ha l'ànim de qui es va manifestar per ajudar la humanitat sencera mostrant el camí, la via, la única via, la Veritat Confiant en Déu ens elevem Quantes ànimes s'aixequen perquè creuen perquè sinó què ens mantindria per tirar endavant en aquest món i vida que fàcil no ho és? Confio en tu Deu meu i amb el diàleg amb tu trobo recer, trobo alegria, trobo amor, trobo força per donar el millor de mi, igual com el trobava amb el meu estimat quan estàvem pell a pell. No es tracta de desanimar-nos pel que no va bé en aquest món. El nostre planeta està a l'etapa adolescent, no pot fer més del que fa, ja arribarà a més. Millor acceptar tal com va i veure'l com perfecte i amb compassió que no pas generar resistència i desgastar-te. Tot és per bé, per despertar, per evolucionar. I s