Passa al contingut principal

Com parlar als fills perquè escoltin i com escoltar perquè els fills parlin


 CICLE DE TALLERS:

 

Estas davant la possibilitat de transformar la teva vida. La manera de relacionar-nos, els nostres hàbits i actituds a l'hora de comunicar-nos marquen una gran diferència en el nostre estat de salut i benestar.

Vivim en una època d’estrès. Els pares i educadors ens trobem sota una pressió enorme intentant “arribar a tot arreu”. Les exigències són elevades. L’energia baixa. El mal geni es dispara ràpid. 

Estem convençudes que aquestes formes de comunicació, sinceres i plenes de comprensió, poden contribuir en gran manera a l’estabilitat i el bon judici de pares, mares, mestres/professors, monitors...amb els seus alumnes.

Els tallers que estàs les portes d'endinsar-te donen una oportunitat per aprendre de manera pràctica noves habilitats de comunicació.

“Els pares són a primera línia de foc set dies a la setmana. Tot i així molt pocs han rebut un entrenament per als requeriments d’aquesta feina. No és estrany que fins i tot els pares amb bones intencions sovint es trobin amb sentiments de frustració, perplexitat, culpabilitat o solitud”, diuen Adele Faber i Elaine Mazlish, autores guardonades pel seu programa i llibre "Com parlar perquè els nens escoltin i com escoltar perquè parlin"

 

OBJECTIUS

Proporcionem tècniques per ser més útils als nostres nens i adolescents i ajudar-nos a ser més generosos entre nosaltres.

 

METODOLOGIA

La metodologia dels tallers es desenvolupa de la manera següent: primer de tot es fa una exposició de les habilitats a treballar durant la sessió i la resta del temps es duen a terme exercicis pràctics (individuals o en parelles), es posen en comú els resultats, feedback … És a dir, és una metodologia molt interactiva i pràctica. Exemples de propostes són: rol plays, posades en escena, lectura de situacions i comentaris en parelles, en grup, exploració dels sentiments que ens generen una situació no útil i una útil, compartir d'idees de les lectures que proposem, compartir de les experiències de la nostra vida que hem viscut després de les sessions,... Són tallers en que tothom queda satisfet, encoratjat i animat.


 CONTINGUTS

Aprendrem habilitats provades com:

·Establir límits mantenint una actitud amorosa davant dels sentiments negatius dels nens i adolescents, acompanyar-los en els seus processos vitals ajudant-los a trobar les respostes dins seu

·Expressar l’enuig sense fer mal

·Animar els nens que col·laborin evitant arribar als càstigs

·Ajudar els nens a ser solidaris i responsables

·  Resoldre conflictes de manera pacífica i crear una atmosfera d’amor i de respecte

  

 

 

QUINS TEMES TREBALLAREM A LES SESSIONS?

 ·AJUDA ALS NENS A FER FRONT ALS SEUS SENTIMENTS NEGATIUS

Explorar què els passa als nens quan neguem els seus sentiments. Habilitats específiques que ajudin els nens a reconèixer i fer front als seus sentiments negatius -decepció, enveja, frustració, ressentiment, ira. Camins perquè els nens i adolescents acceptin els seus sentiments, limitin els comportaments inacceptables i mantinguin encara la bona voluntat.

 ·ANIMACIÓ A LA COL·LABORACIÓ

Com reaccionen els nens davant dels mètodes més usuals que fem servir perquè cooperin: amenaces, advertències, ordres, insults, sarcasme, discursos, etc? Cinc camins diferents que conviden a la cooperació, amb els quals educadors i fills o alumnes se senten bé amb ells mateixos i amb els altres.

 ·ALTERNATIVES AL CÀSTIG

Com reaccionen els nens al càstig? És necessari confiar en el càstig com la manera de disciplinar-los? Algunes alternatives al càstig que permetin als pares/educadors expressar el seu desacord profund, així com fomentar en els nens i nenes que assumeixin la responsabilitat sobre les seves conductes.

Entre altres tècniques practicarem la ressolució conjunta de problemes pas a pas.

 ·FOMENT DE L’AUTONOMIA

Maneres d’ajudar els nens a separar-se dels pares, a convertir-se en persones responsables, perquè puguin funcionar autònomament el dia de demà. Habilitats específiques que ajudin els nens a desenvolupar els seus propis recursos interns.

 ·ELS ELOGIS I L’AUTOESTIMA

Una exploració de quins són els tipus d’elogis que contribueixen que els nens i adolescents puguin construir una visió positiva i realista i quins no hi contribueixen.

 ·ALLIBERAMENT DE LES ETIQUETES IMPOSADES

Una mirada a com els nens, a vegades, són encasellats (el pinxo, la ploramiques, el que sempre s’escapoleix, l’entremaliat, el gandul, la passota... ) i com podem alliberar-los d’encasellar-los en aquests papers. Sis habilitats que podem fer servir per a ajudar les nenes i nens a veure’s a si mateixes amb una llum diferent i més positiva.

 ·RECAPITULEM

La última sessió la dediquem a repassar totes les eines i a resoldre dubtes 


 DURADA diferents opcions:

a)     7 tallers de 2 hores cada un espaiats quinzenalment.

b)    4 tallers de entre 3 i 4 hores, amb un espai quinzenal o preferiblement mensual per tenir temps a fer lectures i pràctiques entre un i l’altre

c)     Xerrada introductòria. Ho faig amb una dinàmica pràctica dels tallers per a que puguis conectar amb la seva essència.

d) Intensiu de cap de setmana.

El sentit dels tallers és fer-los tots amb totes les sessions, només d'aquí podem 

obtenir una real integració i canvi a les nostres vides. Són 14 hores de formació + l'acompanyament previ, durant i posterior al curs.

 

El que pot variar és la distància entre taller i taller.

 

PARTICIPANTS: mínim 4 i màxim 12 persones.

 

A QUI VA ADREÇAT?

Pares, mares, mestres d’infantil, primària, secundària, educadors, psicopedagogs, educadors socials, monitors de lleure, monitors esportius i professors de tots els àmbits i a totes aquelles persones que vulguin millorar la seva relació diària amb els infants i adolescents. Serveixen també per millorar les relacions de parella i totes les relacions en general.

Adaptem els tallers segons les edats dels infants o adolescents amb els quals han de conviure els participants.

   

PREU:  Varia entre 120 i 170 euros.

Factors que fan variar el preu:

.Si disposem d'una subvenció d'una associació o d'algun segment del Departament de la Generalitat pot abaratir-se molt. 

.Aportació conscient adaptable a les possibilitats econòmiques reals dels participants, parlem de les diferents possibilitats i ens adaptem. Accepto intercanvi.

 .El nombre de participants: mínim 4, màxim 12.

.En el preu del curs incloc el quadern de treball, de 20 euros. És imprescindible per realitzar les pràctiques.  Conté el resum bàsic de les eines amb vinyetes molt entenedores. 

Totes les pràctiques que farem amb ell seran una guia per a la transformació a la nostra vida. 

 

ALTRES

És molt recomanable adquirir o demanar en préstec a una biblioteca el llibre que dóna base als tallers "Com parlar perquè els nens escoltin i com escoltar perquè parlin" així com també el llibre "Padres liberados, hijos liberados". Els mestres poden adquirir el llibre "Como hablar para que los hijos estudien en casa y en el colegio" En les pràctiques per casa (deures opcionals) hi ha la lectura de diferents capítols dels llibres.





L'experiència facilitant els tallers online a grups de mestres i mares i pares, em demostra que és igual d'efectiu i les interaccions són també molt càlides tot i la pantalla. És el cor i la presa de consciència que guia aquest íntim procés transformador. 

Generarem un clima agradable i confortable sigui com sigui que fem les trobades.  

Els aprenentatges et serviran no només per a les relacions amb infants i adolescents sinó també amb totes les teves relacions. Ens ajuden a fer-nos més humils, amorosos, respectuosos i més útils a l'hora d'influenciar a qui tractem així com a nosaltres mateixes. 

Per últim us informo que són tallers destilats de 40 anys d'experiència de les autores A.Faber i E.Mazlish. 

La Universitat de Montreal va fer estudis amb 150 families de com aquests tallers influenciaven a les seves llars i van comprovar com disminueix l'estrés i millora l'harmonia. Us puc enviar aquest estudi si m'ho demaneu.


INCRIPCIONS:   63 65 21 047

 

FACILITA: Marta Forn Aylón

marnaraian@gmail.com   

En inscriure't al curs t'envio una infografia de vocabulari de sentiments útil per a gestionar les emocions junt a la llista de necessitats bàsiques que tots tenim. Posar nom a les emocions ens ajuda a contactar amb el nostre interior i el dels nens i nenes, empatitzar i alliberar tensions.

En acabar el curs t'entregaré unes targetes amb el resum de les 32 eines adquirides, amb un format atractiu i pràctic.

 

Feliç de servir-te

 

Mar.ta

 

  

 

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Alliberament de les etiquetes

Escric per sumar a una missió planetària conjunta, el canvi de paradigma.  Escric per a que deixem lliures els infants i adolescents d'etiquetes, així com també als grans. Escric per a vosaltres adults, busquem l'arrel del conflicte que els fills manifesten en les projeccions inconscients, en la ressolució de l'herència que tenim....netejant el nostre arbre familiar. On comença la malaltia, al diagnòstic o al subconscient?  Com ens afecta el llenguatge que rebem? Les paraules poden ser ganivets o bàlsams. Depèn de cadascú la utilitat que els hi dóna. Per mi només existeixen les ferides de l'ànima i el grau d'autoboicot que hi ha dins les veus interiors, i el do energètic que tenim... Una malaltia només és una manca d'equilibri global, que s'origina a les emocions i aquestes al pensament i al pla subtil. Això és així i es pot guarir si s'arriba a detectar a temps el conflicte i l'adult que acompanya el jove posa solució a temps. Totes les malalties só...

6è aniversari de DANSA CREATIVA Mar d'art

La meva professió de més de 20 anys com a mestra de música i dansa ha pres un nou rumb vital: DANSA i JOCS    SENSITIVE DANCE DANSA CREATIVA   EDUCACIÓ MUSICAL ACTIVA AMB MOVIMENT    SENSIBILITZACIÓ MUSICAL PER NADONS INCLOENT IOGA I DANSA Els inicis van ser amb les nenes que venien junt amb la meva filla Ariel de 6 anys al gimnàs del poliesportiu de Sant Guim de Freixenet. Aleshores era "dansa i jocs". A les sessions de dansa, tan si són amb infants (dansa i jocs) com si són amb grups mixtes (dansa creativa) com si són amb grups adults (dansa sensitiva) hi aporto la síntesi del que he après, experimentat i ofert com a mestra de música i dansa a l'educació primària. És un recorregut tant a dins escoles públiques com en tallers i cicles a fòra de l'escola.  Us mostro un mini resum fotogràfic, el feedback de les últimes participants, i el valor del que ofereixo. Tot aquest recorregut inclou: Educació Musical Activa (7 intensius de cap de setmana i d...